Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål fra deltagere:

Du har højest sandsynligt betalt for et arrangement, hvor en af vores kunder er arrangør.

Prøv at søg i dine e-mails og se om ikke der er en tilmeldingsbekræftelse.

Hvis du stadig ikke kan forstå, hvorfor pengene er trukket, er du velkommen til at kontakte vores support på tlf. 70 40 40 70.

Alle arrangører har deres egen side hos NemTilmeld, hvor deres arrangementer er tilgængelige, f.eks.

https://cektos.nemtilmeld.dk/

https://jci.nemtilmeld.dk/

Man kan ikke tilmelde sig arrangementer på www.nemtilmeld.dk. Du skal i stedet finde arrangørens egen side.

Kontakt evt. arrangøren, hvis du ikke kender adressen til deres side.

Spørgsmål fra arrangører:

Nej, selvfølgelig ikke.

Det kræver hverken log-in eller en profil for at tilmelde sig arrangementer hos arrangører, der anvender NemTilmeld. Man udfylder blot formularen på tilmeldingssiden med de oplysninger, som arrangøren ønsker, hvorefter man modtager en bekræftelse på mail.

NemTilmeld kan ikke kun holde styr på alle deltagerne og deres information.

Det er også muligt at opkræve betaling via NemTilmeld, hvis det koster noget at deltage. Du kan tilbyde flere betalingsmuligheder og slippe for en masse bogføring.

Læs mere om opkrævning af deltagerbetaling her

Oftest er det en god idé at tilbyde overnatningsmuligheder som tillægsyddelser. Dermed kan du have forskellige muligheder som koster forskellige beløb. Du kan oprette og redigere tillægsydelser under "Rediger arrangement", når du har oprettet arrangementet.

Du kan overveje at gøre valg fra tillægsydelsen påkrævet, så du er sikker på at dine deltagere har taget stilling til om de ønsker overnatning. Hvis du gør det på denne måde, skal du huske at oprette en valgmulighed hvor overnatning kan fravælges, altså en gratis valgmulighed der hedder "Overnatning ønskes ikke" eller tilsvarende.

Ja, der opkræves kortgebyrer, som bliver holdt tilbage af arrangørens omsætning, hvis dine deltagere er privatpersoner.

Bemærk, at det ikke er et gebyr NemTilmeld får. Gebyret opkræves af NETS og de øvrige betalingsudbydere, som betaling for at håndtere overførslen.

Hvis du udelukkede har deltagere, der betaler med firmakort, kan du vælge at lade deltagerne betale kortgebyret.

For Dankort opkræves følgende kortgebyrer: 0,54 kr. + 0,19% af købssummen - dog max. 2,50 kr

Øvrige kort udstedt i EU - 0,80% af købssummen (dog minimumsgebyr - se tabel herunder).

Kort udstedt udenfor EU - 2,00% af købssummen (dog minimumsgebyr - se tabel herunder).

Gebyret for MobilePay er kortgebyret + 1 kr. Dette gebyr kan ikke sendes videre til deltageren.

Her kan du se en liste over de minimumsgebyrer, der bliver opkrævet ved deltagerbetaling med betalingskort i de valutaer, som NemTilmeld understøtter:

Valuta Kort udstedt inden for EU Kort udstedt uden for EU
EUR 0,10€ 0,25€
DKK 0,60 DKK 1,85 DKK
NOK 0,75 NOK 2,25 NOK
SEK 0,75 SEK 2,30 SEK
GBP 0,20 GBP 0,20 GBP
USD 0,10 USD 0,30 USD

Hvis I er flere ansvarlige, skal I oprette personlige brugernavne og adgangskoder til de personer, som skal have adgang til NemTilmeld.

Dette medvirker til, at I opfylder nogle af de krav, som ligger i persondatareglerne (GDPR). I skal kunne dokumentere, hvem der har adgang til at behandle de personlige oplysninger, der ligger i jeres administration hos NemTilmeld.

Det er kun muligt, hvis alle ansvarlige har deres egen brugeradgang. Det giver i øvrigt en lang række andre fordele:

  • I kan sætte den enkelte bruger som ansvarlig for et arrangement. Vedkommende står så som kontaktperson og vil få notifikationer om sine egne arrangementer.
  • Den enkelte bruger kan have egne rettigheder, f.eks. til at udbetale penge fra kontoen.
  • Hver bruger får sig eget personlige log-in. I skal altså ikke dele brugernavn og adgangskode med fare for, at en laver det om, og så kan de andre ikke logge på.
  • I kan tilknytte en bruger til en afdeling. F.eks. kan én være arrangementsansvarlig i "Salg og marketing", men ingen adgang have til "HR". Så kan man altså kun se/rette de arrangementer, som man selv er ansvarlig for.

Du kan læse mere om flere brugere her

Kontakt os på support@nemtilmeld.dk eller 7040 4070 for mere information.

Ja, NemTilmeld har et indbygget køsystem, som automatisk går i gang, hvis der kommer mange besøgende på siden på en gang.

Det fungerer på samme måde, som når folk ønsker at logge på SKAT for at tjekke deres årsopgørelse.

Læs mere om køsystemet her

Du behøver ikke gøre noget. NemTilmeld gør automatisk opmærksom på, at der ikke er flere pladser tilbage, hvis maksimalt antal deltagere er nået.

Du kan også vælge at aktivere en ventelistefunktion, så der i stedet tilbydes plads på ventelisten, når arrangementet er fuldt besat. Du kan så efterfølgende styre hvem der skal have tilbudt evt. ledige pladser.

Systemet sender automatisk en bekræftelse til den e-mail, som deltagerne indtaster, når de tilmelder sig.

Den indeholder information om arrangementet samt de oplysninger, deltageren indtastede ved tilmelding. Hvis det koster noget at deltage, er der også vedhæftet en kvittering.

Yderligere er der også vedhæftet en kalenderaftale, som deltageren kan lægge i sin kalender.

Du kan vælge, at deltagerne selv kan afmelde deres tilmelding. Se mere her

Hvis du ikke vil give deltagerne lov til dette, kan du selv afmelde dem, når du er logget ind på NemTilmeld. Se hvordan du gør her

Hvis du har oprettet en billettype af typen "hemmelig", vises den kun når man følger det specielle link, som vises ved siden af billettypen, når du redigerer arrangementet.

Når du har fulgt linket, vil den hemmelige billettype blive vist igen næste gang du besøger tilmeldingssiden, også selvom du ikke har fulgt det specielle link.

Det skyldes at der sættes en cookie, som gemmes i 24 timer, og som husker at du skal have lov at se den hemmelige billettype. Det er for at tage højde for, hvis deltageren skulle lukke browseren og vende tilbage lidt senere på dagen blot ved at taste adressen ind.

Så når du skal teste at din opsætning fungerer korrekt, kan du gøre det i en anden browser eller i et inkognito/privat browservindue. Så ser du tilmeldingssiden præcis som alle andre vil gøre.

Først skal du sikre dig, at andre ikke tilmelder sig. Det gør du ved at markere arrangementet som "Aflyst" ved at trykke på knappen "Aflys arrangement", som du finder på arrangementets statusside.

Dernæst kan du kontakte deltagerne ved at sende dem en besked fra arrangementets statusside og oplyse, at arrangementet er aflyst, og at deltagerne får deres penge tilbage.

Til sidst refunderer du deltagere ved at trykke på "Refunder alle deltagere", som du finder på arrangementets statusside under "Økonomi"

Du finder en samlet guide til at aflyse og refundere dine deltagere her.

Du kan læse mere om vores sponsorat på denne side. I bunden af siden finder du et link til bestillingsformularen.

Kontakt os her

Du skal udfylde et navn.
Din e-mail er ikke indtastet korrekt.
Du skal indtaste et emne.
Du skal skrive en besked.

Support-guides

Hos NemTilmeld er hjælpen altid lige ved hånden. Find den f.eks. i vores tilgængelige guides.

Se support-guides

Introduktionsvideoer

Vi har lavet en række videoer, der viser dig, hvordan du bruger NemTilmeld.

Se introduktionsvideoer

For dem er tilmelding nemt