Sådan aktiverer og tilpasser du rykkere for et enkelt arrangement

Du kan aktivere og tilpasse rykkerfunktionen for et enkelt arrangement. 
Måske er det kun det ene arrangement, du vil sende rykkere ud for. Måske vil du sende færre rykkere ud eller med længere varsel. Måske vil du slet ikke rykke på dette arrangement. Uanset årsagen, kan du tilpasse rykkerindstillingerne for et enkelt arrangement, hvis de skal være anderledes end dem, der er sat op generelt for alle arrangementer.

Hvis du gerne vil aktivere rykkerfunktionen for alle arrangementer, kan du se, hvordan du gør det i denne guide.

Herunder finder du en guide til, hvordan du tilpasser rykkerindstillingerne for et enkelt arrangement.

  • Du finder rykkerindstillingerne for et enkelt arrangement på arrangementets statusside. Tryk på arrangementets titel eller status-ikonet i oversigten.
  • Find sektionen "Rykkerfunktion" i toppen af siden.
  • Klik på "Rykkerindstillinger" for at tilpasse rykkerne for dette arrangement. Bemærk, at du kan se den nuværende indstilling i toppen af boksen.
  • Du kan nu vælge mellem "Følg kontoens standard", "Deaktiveret" og "Automatisk".

    "Følg kontoens standard" betyder, at indstillingerne er de samme, som du har valgt under Økonomi->Rykkerfunktion.

    "Deaktiveret" betyder, at der ikke bliver sendt rykkere for dette arrangement. Det giver f.eks. mening, hvis rykkerfunktionen er aktiveret for alle arrangementer, men du ikke ønsker at rykke på dette specifikke arrangement.

    "Automatisk" giver dig mulighed for at tilpasse rykkerindstillingerne for det enkelte arrangement. Det er også dette, du skal vælge, hvis du generelt har deaktiveret rykkerfunktionen, men gerne vil rykke på dette specifikke arrangement. 
  • Når du har valgt "Automatisk", skal du bagefter vælge, hvor mange rykkere, systemet skal sende for hver ubetalt faktura, samt antallet af dage mellem hver rykker.

    Obs: 

    Vi har valgt, at den første rykker først kan sendes efter min. 5 dage.

    Der går nogle dage fra en betaling er lavet til pengene er nået igennem FIK-systemet og registreret som betalt i NemTilmeld.

    Hvis det var mindre end 5 dage, ville nogen få utilsigtede rykkere. Det ønsker vi ikke.

  • Klik på "Gennemgå og tilpas rykkere" for at se, hvordan rykkerne ser ud. Det er også her, du kan ændre teksten i de forskellige rykkere.
  • Du har nu følgende muligheder:

    1. Her klikker du, hvis du vil ændre teksten i rykkeren. Herefter laver du ændringerne og klikker igen på knappen, som har skiftet til "Opdater skabelon".
    2. Her kan du skifte mellem de forskellige rykkere - både de engelske og danske versioner. 

      OBS: Hvis du ændrer i teksten, skal du gøre det både i den engelske og danske version, hvis de skal være ens. Det er ikke nok kun at ændre i den ene.
    3. Tryk her for at sende en test til dig selv. Der kommer så en pop-up, hvor du indtaster den e-mail, som test-mailen skal sendes til.

      OBS: Fakturaen er ikke vedhæftet testen. Så den kan du ikke se, når du sender en test til dig selv.
  • Når du er tilfreds med rykkerne, klikker du "Gem indstillinger". NemTilmeld er nu sat op til automatisk at rykke for manglende betaling af tilmeldinger betalt med EAN og faktura.

Se kommende og udsendte rykkere for arrangementet

  • På arrangementets statusside kan du hurtigt få et overblik over rykkere. Hvis du vil se detajler, kan du både klikke dig videre til en oversigt over kommende og udsendte rykkere.
  • I disse oversigter kan du se detajler om rykkerne, se en historik for rykkere på de enkelte tilmeldinger samt evt. give ekstra tid til betaling heller helt lade være med at rykke. Disse muligheder er forklaret i punktet "2. Kommende rykkere" i denne guide.

Introduktionsvideoer

Vi har lavet en række videoer, der viser dig, hvordan du bruger NemTilmeld.

Se introduktionsvideoer

Ofte stillede spørgsmål

Om du er deltager eller arrangør, så får du svar på nogle af dine spørgsmål til selve systemet lige her.

Læs svarene

Support - Hverdage 9.00 - 16.00

Mette Jellesen og Jacob Thinggård Thomsen
Support og kommunikation

+45 70 40 40 70

support@nemtilmeld.dk

Kontakt os her

Du skal udfylde et navn.
Din e-mail er ikke indtastet korrekt.
Du skal indtaste et emne.
Du skal skrive en besked.

For dem er tilmelding nemt