Prøv GRATIS

Prøv gratis!

Afhold dit næste arrangement med NemTilmelds tilmeldingssystem og mærk hvor let det er for dig og dine deltagere.

Prøv vores tilmeldingssystem gratis ved at melde dig til NemTilmelds nyhedsbreve.

Bonus: Du får også e-guiden: "Sådan får du flere deltagere" og "NemListen" vores tjekliste til afholdelse af arrangementer.

Du må gerne prøve GRATIS

Kontakt os


Supporttelefonen (tlf. 70 40 40 70) er åben hverdage fra 9.00-16.00, og ellers kan du skrive til os på support@nemtilmeld.dk eller gennem supportformularen i administrationen.

Jacob Thinggård Thomsen
Support og kommunikation

Sådan opretter du et arrangement

Support   >   Guideoversigt   >   Sådan opretter du et arrangement   >   Sådan opretter du et arrangement

Det er nemt og brugervenligt at oprette et arrangement hos NemTilmeld. Du bliver guidet igennem 5 enkelte trin, hvor du indtaster de grundlæggende informationer om dit arrangement. Herefter er du klar til at modtage tilmeldinger. Husk at du altid kan ændre eller tilføje til dit arrangement, når du har oprettet det.

Her kan du se en video, der forklarer, hvordan du opretter et arrangement.
Længere nede på siden finder du også en trin-for-trin guide med tekst og billeder.

 

Herunder finder du en trin-for-trin guide til at oprette et arrangement.

Du opretter et arrangement ved at klikke på ”Opret arrangement” i oversigten, når du er logget ind. Du kan også klikke Arrangementer -> Opret arrangement i topmenuen.

Trin 1 - Arrangementets titel og beskrivelse

  • På trin 1 beskriver du arrangementet. Giv det en passende overskrift og skriv en tekst med en beskrivelse. Hvis du ikke har beskrivelsen på plads, kan du indsætte en tekst i retning af "Beskrivelse kommer snart". Du kan altid ændre beskrivelsen, når du har teksten på plads.

    Du kan ændre teksten på samme måde som i fx Microsoft Word. Du kan også indsætte billeder eller links til hjemmesider eller pdf-filer ved at bruge funktionerne i tekstboksen.

    Se hvordan du indsætter billeder i beskrivelsen her.

  • Klik ”Næste” for at komme videre i opsætningen.

Trin 2 - Tid og sted

  • På trin 2 angiver du tid og sted for arrangementet samt tidspunkt for sidste tilmeldingsfrist. Du vælger også om arrangementet skal være synligt eller ej.
  1. Sted: Vælg hvor arrangementet finder sted. I listen kan du vælge mellem steder, du tidligere har oprettet. Hvis du ikke tidligere har oprettet steder eller skal bruge en nyt lokation, skal du klikke på ”Opret nyt sted”. Udfyld felterne og klik ”Opret”. Det oprettede sted er nu gemt, og du kan vælge det fra listen, når du opretter arrangementer.
  2. Synlighed: Vælg om dit arrangement skal være synligt på din offentlige liste over arrangmenter i NemTilmeld, så alle kan tilmelde sig. Du kan også vælge at skjule det. Så bliver arrangementet ikke vist på den offentlige liste, og tilmelding kræver derfor, at du sender linket til arrangementet til din målgruppe.
  3. Vælg om dit arrangement skal offentgøres på den elektroniske kulturguide Kultunaut. Sæt flueben og vælg, hvilken kategori dit arrangement tilhører.
  4. Angiv hvornår arrangementet starter og slutter samt sidste tilmeldingsfrist.
  • Klik ”Næste” for at komme videre i opsætningen.

Trin 3 - Deltagere og billetter

  • På trin 3 angiver du hvor mange deltagere du har plads til, og hvad det koster at deltage. Hvis ikke det koster noget at deltage i arrangementet, skriver du blot ’0’ i pris.
  • Du kan oprette flere forskellige deltagertyper, fx ”Voksen” eller ”Barn” ved at klikke på ”Angiv flere billettyper) og udfylde felterne. Hvis du har plads til et begrænset antal deltagere, så angiv dette. Så melder systemet udsolgt, når dette tal er opnået, uanset hvordan deltagerne er fordelt.

  • Klik ”Næste” for at komme videre i opsætningen.

Trin 4 – Deltageroplysninger

  • I trin 4 angiver du de oplysninger, du skal bruge om dine deltagere. Som standard skal man oplyse navn og e-mail, da vi skal bruge disse oplysninger, når vi sender tilmeldingsbekræftelser til deltagerne.

OBS: Hvis der er deltagerbetaling, skal deltageren også indtaste sin adresse. Det sikrer at vi nemmere kan finde deltageren, hvis der skulle ske en fejl.

  1. Du kan tilføje flere oplysninger udover navn og e-mail. Du kan vælge oplysninger fra listen og klikke ”Tilføj”.
  2. Hvis ikke oplysningen er i listen, kan du selv oprette en ny. Indtast oplysningen i feltet og klik ”Tilføj”.
  3. Sæt flueben hvis du vil have mulighed for at kontakte deltagere via sms. Mobilnummer bliver nu tilføjet. Bemærk: Kræver køb as sms-enheder.
  4. Du kan vælge, om oplysningen er påkrævet eller frivillig. Sæt flueben i ”Påkrævet”, hvis deltageren skal udfylde oplysningen ved tilmelding.
  5. Tag også stilling til, om du har brug for at få oplysningerne fra hver enkelt deltager eller kun bestilleren i det tilfælde, hvor man tilmelder mere end én deltager ad gangen.


    OBS: Du kan ikke ændre denne indstilling, når først der er tilmeldte til arrangementet. Overvej derfor hvilken opsætning, der passer bedst til dit arrangement.

    "Alle deltagere" er egnet, når du skal have information om alle deltagerne samt deres individuelle valg, f.eks. i tillægsydelser.

    "Kun vedkommende der bestiller" er egnet, hvis du f.eks. skal sælge billetter til en koncert eller biograftur og kun har behov for information om den person, der bestiller. Husk også, at du ikke kan udskrive navneskilte, hvis du bruger denne indstilling.

  • Klik ”Næste” for at komme videre i opsætningen.
  • OBS: Du kan altid tilføje deltageroplysninger efter arrangementet er oprettet. Det gør du på siden, hvor du redigerer arrangementet. Bemærk dog at en ny deltageroplysning ikke virker med tilbagevirkende kraft for deltagere, der er tilmeldt, før du oprettede deltageroplysningen.

Trin 5 - Gem arrangement

Du kan nu se en oversigt over dit arrangement, og kan rette det ved at klikke på de oplysninger, som du ønsker rettet. Husk altid at trykke på ”Gem arrangementet” nederst på siden, hvis arrangementet er som du ønsker.