Aktivér to-faktor-godkendelse på jeres konto

Øg sikkerheden på jeres konto hos NemTilmeld ved at slå to-faktor godkendelse til ved login.

Med brug af to-faktor-godkendelse ved login, gør du det sværere for uvedkommende at få adgang til jeres konto hos NemTilmeld, som kan indeholde både persondata om deltagere og omsætning fra arrangementer.

Når du har to-faktor login slået til, skal alle brugere på jeres konto logge ind med deres brugernavn og adgangskode, som de plejer.

Når de har gjort det, modtager de en 6-cifret kode på mail, der er gyldig i 30 minutter. Denne kode skal brugeren indtaste for at logge ind.

Brugerne kan vælge at blive husket i 30 dage, så de ikke skal benytte den 6-cifrede kode hver gang, de logger ind.


Det anbefaler vi, du gør, inden du aktiverer to-faktor-godkendelse på jeres konto

Når først du har aktiveret to-faktor-godkendelse på jeres konto, vil brugerne på kontoen kun kunne logge ind, hvis de har adgang til den mail, deres bruger er registreret med.

Det kan derfor være fint at dobbelttjekke, at både din og de øvrige brugeres e-mails er korrekte, inden du slår to-faktor-godkendelsen til. Det kan du gøre på følgende måde:

  1. Tjek at din og de øvrige brugeres mail er angivet korrekte ved at gå op under fanen "Konto" --> "Brugere":


  2. Her kan du se brugerens mail ved at trykke på det blå-grønne liste-ikon i højre side:


  3. Har du brug for at redigere brugerens mail, trykker du blot "Rediger bruger", redigerer brugerens e-mail og gemmer ændringerne i bunden af siden:


Når du aktiverer to-faktor-godkendelse vil de brugere, der på nuværende tidspunkt er logget ind på kontoen, ikke kunne gemme det, de er i gang med. De vil skulle logge ind igen.

Overvej derfor at aktivere 2-faktor-godkendelse på et tidspunkt, hvor der ikke er andre brugere logget ind. 

Sådan slår du to-faktor-godkendelse til på jeres konto hos NemTilmeld

To-faktor-godkendelse er en særlig sikkerhedsindstilling på kontoen, der kun kan aktiveres (eller deaktiveres) af en administrator.

Er du administrator på jeres konto, finder du indstillingen på følgende måde:

  1. Gå til "Konto" i topmenuen og vælg herunder "Brugere":


  2. Rul ned til "To-faktor-godkendelse ved login" og vælg "Aktivér to-faktor-godkendelse":


  3. Indtast i første omgang den adgangskode, du plejer at logge ind på NemTilmeld med og tryk "Fortsæt":


  4. Du får herefter tilsendt en 6-cifret på mail. Indtast koden i feltet før du trykker "Aktivér to-faktor-godkendelse":

Når du har slået to-faktor-godkendelse til på jeres konto, vil du automatisk blive logget ud, og blive bedt om at logge ind med den nye to-faktor-godkendelse.

Introduktionsvideoer

Vi har lavet en række videoer, der viser dig, hvordan du bruger NemTilmeld.

Se introduktionsvideoer

Ofte stillede spørgsmål

Om du er deltager eller arrangør, så får du svar på nogle af dine spørgsmål til selve systemet lige her.

Læs svarene

Support - Hverdage 9.00 - 16.00

Mette Jellesen og Jacob Thinggård Thomsen
Support og kommunikation

+45 70 40 40 70

support@nemtilmeld.dk

Kontakt os her

Du skal udfylde et navn.
Din e-mail er ikke indtastet korrekt.
Du skal indtaste et emne.
Du skal skrive en besked.

Danske organisationer, der også bruger NemTilmeld