Sådan opretter du en afdeling og giver en bruger adgang til afdelingen

Hvis du gerne vil styre hvilke brugere, der kan se hvilke arrangementer, kan du bruge afdelinger. På den måde sikrer du, at en bruger kun kan se arrangementer i egen afdeling og ikke øvrige arrangementer på kontoen.

  • Start med at gå til "Konto" - >"Brugere".

  • Scroll ned til "Afdelinger" og tryk på plusset ved "Opret afdeling":

  • Herefter udfylder du "Afdelingsnavn" (1) og trykker på "Tilføj afdeling" (2), hvorefter afdelingen er oprettet:

Du kan nu tildele en bruger en brugerrolle i afdelingen.

  • Hvis der er tale om en ny bruger, trykker du på plusset ved "Tilføj bruger", og er der tale om en allerede oprettet bruger, redigerer du brugeren ved det gule redigeringsikon:

  • Sæt den overordnede brugerrolle til "Begrænset adgang" (1), hvis brugeren ikke skal kunne se de øvrige arrangementer på kontoen.
  • Vælg derefter afdeling (2) og derefter brugerrolle i afdelingen (3) og tryk "Tildel" (4). Gem ændringerne nederst til højre (5).

Hvis arrangementet, som brugeren skal have adgang til, allerede er oprettet, skal du huske at knytte arrangementet til afdelingen. Det gør du ved redigere arrangementet og blive i fanen "Generelt", hvor du kan vælge hvilken afdeling, arrangementet skal være i.

 

Introduktionsvideoer

Vi har lavet en række videoer, der viser dig, hvordan du bruger NemTilmeld.

Se introduktionsvideoer

Ofte stillede spørgsmål

Om du er deltager eller arrangør, så får du svar på nogle af dine spørgsmål til selve systemet lige her.

Læs svarene

Support - Hverdage 9.00 - 16.00

Mette Jellesen og Jacob Thinggård Thomsen
Support og kommunikation

+45 70 40 40 70

support@nemtilmeld.dk

Kontakt os her

Du skal udfylde et navn.
Din e-mail er ikke indtastet korrekt.
Du skal indtaste et emne.
Du skal skrive en besked.

For dem er tilmelding nemt