NemTilmeld giver mere tid til vores kerneopgave

I Danmarks største organisation for dyrevelfærd har de flere hundrede frivillige. Mange er hvert år på kursus for at få viden og opkvalificering i forhold til deres frivillige arbejde i Dyrenes Beskyttelse. Tidligere har det været tungt og tidskrævende at registrere og få overblik over deltagerne, da der kan være stor udskiftning blandt de frivillige.

Det forklarer Henriette Wulff. Hun er chefsekretær i Dyrenes Beskyttelse, og hun koordinerer både kurserne for frivillige samt andre arrangementer i organisationen, f.eks. receptioner og større workshops.  

Slut med decentral manuel administration

Oprindelig var det den enkelte kursusleder, som var ansvarlig for at invitere og modtage tilmeldinger via mail. Senere samlede man det centralt, hvor Henriette blev ansvarlig. Deltagerne skulle dog stadig tilmelde sig via mail. Det gav dog nogle udfordringer, som Henriette forklarer:

- De frivilliges deltagelse skal godkendes af deres områdeformand. Så der var rigtig meget administration og mails frem og tilbage.

Det krævede meget arbejde af Henriette og hendes kolleger at holde styr på deltagere, gemme mails og vedligeholde lister. Udfordringer som gjorde, at man ledte efter en smartere måde at modtage tilmeldinger på.

- Vi brugte NemTilmeld første gang til vores årsmøde, hvor der er rigtig mange tilvalg omkring spisning og overnatning, som jeg før brugte meget tid på at holde styr på. Det gik rigtig godt.

Successen betød, at Dyrenes Beskyttelse valgte også at bruge NemTilmeld til andre arrangementer og kurser, hvor administrationen før var besværlig og tidskrævende.

Tilmelding kører automatisk nu

Nu er det blevet meget nemmere for Henriette og hendes kolleger at have overblik over de forskellige kurser. Det er meget få ting, som Henriette nu skal klare manuelt. Hun er meget glad for NemTilmeld.

- Jeg har helt sikkert fået mindre at lave i forhold til manuel registrering. Vi har nok sparet 75 % administration sammenlignet med tidligere. Nu kan en medarbejder sagtens nå, hvad vi før var to til.

Henriette ser besparelsen på tid og ressourcer som en af de helt store fordele ved NemTilmeld. Hun mener også, at NemTilmeld er en professionel løsning frem for at sende en mail, hvis man gerne vil tilmelde sig.

- Vores deltagere går bare ind på vores side hos NemTilmeld, indtaster al deres information og tilmelder sig, når det passer dem. Det er ikke 3-4 mails frem og tilbage pr. tilmelding.

Det er ikke kun selve registreringen af deltagere, hvor NemTilmeld hjælper Henriette og hendes kolleger, som hun her uddyber.

- Vi sparer meget tid ved at have overblik ét sted. Samtidig er smarte funktioner som kopiering af tidligere arrangementer samt online indtjekning af deltagere meget tidsbesparende.

NemTilmeld er smart og let at bruge

Henriette oplever NemTilmeld som et nemt og intuitivt system. Hvis hun har spørgsmål, får hun dog hurtig hjælp.

- NemTilmeld er let at bruge. Hvis jeg har haft brug for hjælp, får jeg hurtigt svar. Vi oplever god service.

Hvis nogen spørger Henriette, hvilket tilmeldingssystem, man skal vælge, er hun ikke i tvivl. Hun anbefaler gerne NemTilmeld.

- Jeg vil klart anbefale NemTilmeld. Der er ingen grund til at gøre tilmelding til arrangementer sværere og mere tidskrævende end nødvendig.

Kunne du også tænke dig at prøve NemTilmeld?

Prøv det for 0 kr.
...

"Jeg kunne ikke forestille mig at arbejde med mine arrangementer andre steder end i NemTilmeld."

- Gitte Messerschmidt, Organisationssekretær, Socialdemokratiet i København

Læs hele casen
...

"Vi sparer tid, som vi kan bruge på at skabe de bedst mulige oplevelser og tilbud til børnene."

- Hans Schroeder, Kasserer, FDF Vester Hassing

Læs hele casen

For dem er tilmelding nemt