NemTilmeld er uvurderlig for vores klub

Aarhus Sejlklub er en stor sejlklub med mange afdelinger. Herunder sejlerskolen, som Nicolas Munk Rechnitzer er med til at drive og administrere.

Afdelingen bruger NemTilmeld til at registrere deltagere på udbudte uddannelser og kurser.  Derudover bruger sejlklubben NemTilmeld til sociale arrangementer som foredrag, fester og ture samt til indbetaling af stævnegebyrer.

Dårlige erfaringer vendt til gode

Inden man fik et decideret tilmeldingssystem, skulle deltagerne tilmelde sig ved at ringe eller skrive til klubben. Klubben sendte så fakturaer ud, når de skulle opkræve betaling for aktiviteter eller kontingent. En arbejdsgang fyldt med udfordringer, som skabte en del frustration, ifølge Nicolas:

- Bogholderen sendte fakturaer ud, hvor deltagerne så skulle lave en bankoverførsel til klubbens konto. Det endte tit med rykker på rykker eller rykkere til folk, som havde betalt, eller manglende rykkere til folk, som ikke havde betalt.

Tidligere havde Aarhus Sejlklub brugt et andet tilmeldingssystem. Klubben havde dog dårlige erfaringer med udbyderen - især i forhold til håndtering af omsætningen fra klubbens arrangementer. Dette gav en forståelig skepsis i sejlklubben over for online tilmeldingssystemer. En skepsis som sejlerskolen dog kunne modbevise, som Nicolas forklarer:

- Efter en sæson i sejlerskolen, hvor der var styr på økonomien, var resten af sejlklubben overbevist om, at NemTilmeld var en reel udbyder, som kunne hjælpe med vores administrative udfordringer. Efter flere sæsoner bruger Aarhus Sejlklub NemTilmeld til alle de arrangementer, hvor det giver mening.

Nicolas oplever nu, at det er langt nemmere for ham at holde styr på deltagerne og deres betaling, sammenlignet med tidligere.

- Det er altafgørende, at jeg har overblik over deltagerne og deres betaling ét sted. Før skulle jeg sammenholde en medlemsdatabase med kontoudtog over konti, jeg ikke havde adgang til.

Der er styr på økonomien

Nicolas forklarer, at NemTilmeld hjælper ham meget i sit frivillige arbejde i Aarhus Sejlklub - især med at skabe overblik over deltagerne.

- Jeg bruger ikke NemTilmeld hver dag. Det er noget, jeg gør i min fritid. Derfor er det dejligt, at jeg nemt kan gå tilbage og finde afholdte arrangementer med alle de nødvendige oplysninger.

Han nævner også, at NemTilmeld er med til at sikre en professionel håndtering af økonomien. Noget der giver stor sikkerhed i dagligdagen.

- Det er efterhånden sjældent, at klubbens arrangører er nødsaget til at modtage kontanter fra deltagere, og NemTilmeld gør det nemt at refundere deres personlige udlæg, hvilket minimerer risikoen for uoverensstemmelse. NemTilmeld bidrager dermed til en ansvarlig regnskabsførelse i klubben.

Det er i høj grad med til at skabe tillid i klubben, forklarer Nicolas. Han fortæller også, at NemTilmeld har gjort det muligt at få endnu flere ”kunder i butikken”.

- NemTilmeld har betydet, at vi kan modtage flere elever og holde flere arrangementer – uden at bruge mere tid på administration. Havde vi ikke haft NemTilmeld, skulle vi bruge flere timer på administration. NemTilmeld har tværtimod halveret vores administration.

Den tid, som sejlklubben ikke længere skal bruge på administration, bruger de nu i stedet på at skabe værdi for medlemmerne og optimere klubbens arbejdsgange.

Kontakten med NemTilmeld er super god

Som sejlerskolens medlemsansvarlige står Nicolas for den primære kontakt med NemTilmeld. En oplevelse han er meget tilfreds med.

- NemTilmelds support er lydhør over for vores forslag og altid klar til at hjælpe. Det er desuden dejligt at tale med de samme mennesker fra gang til gang.

Aarhus Sejlklub bruger NemTilmelds sponsorat, da de er en forening drevet på frivillig basis. En løsning, som Nicolas er meget glad for.

- Vi føler os meget privilegerede over, at have gratis adgang til et stærkt værktøj som NemTilmeld, og samtidig får vi en god behandling. Det ser man ikke mange steder.

Kunne du også tænke dig at prøve NemTilmeld?

Prøv det for 0 kr.
...

"NemTilmeld er et fremragende system på så mange måder. Dertil kommer serviceniveauet, som er helt i top."

- Susanne Gram-Hanssen, Assisterende guvernør, Rotary

Læs hele casen
...

"Vi sparer tid, som vi kan bruge på at skabe de bedst mulige oplevelser og tilbud til børnene."

- Hans Schroeder, Kasserer, FDF Vester Hassing

Læs hele casen

For dem er tilmelding nemt