Kaffepausen - en hyggestund, der giver dig overskud til (endnu) bedre arrangementer

Blogindlæg


Den rigtige og forkerte måde at skrive starttidspunktet


De fleste mennesker kan god lide at komme til tiden, og nå at lande mentalt inden de skal i gang med det, som programmet byder på.

Du kender det nok... Lige snuppe en kop kaffe, få rystet regnvejret ud af håret og sat mobilen på lydløs. Måske vil de også nå at hilse på en kollega eller få en plads tæt på scenen.

Desværre sker det ofte, at deltagerne bliver i tvivl om, hvornår de skal møde op til et arrangement, fordi det ikke fremgår tydeligt nok i programmet.

Jeg modtager ofte velkomstmails med et program, hvor jeg er nødsaget til at kontakte arrangøren for at få forklaret, om det er dørene, der åbner eller selv programmet (det som sker på scenen), der starter f.eks. kl. 9.00.

Og selv om det kan være hyggeligt at tale med en anden arrangør, så er det også kilden til en let irritation for en deltager. 

Er tiderne i programmet derfor ikke "skåret ud i pap", kan det ske, at flere deltagere kommer for sent, eller for tidligt (og må vente udenfor til dørene åbner).

 

Disse 2 tider kan du med fordel altid skrive

Det er derfor god service at være mere præcis i beskrivelsen af tiderne og  skrive 2 tider i programmet fremover. 

Her er de 2 vigtigste starttidspunkter:

  • Det tidspunkt, hvor stedet og/eller registreringen åbner (og deltagerne kan komme ind i bygningen).
  • Det tidspunkt, hvor programmet (på scenen) starter (og deltagerne skal sidde klar på deres pladser).

Ved at skrive begge tider i velkomstmailen, så hjælper du dine gæster med at komme til rette tid, så de kan nå at lande på en god måde og få en behagelig start.

 

Not-to-do 

Hvis du sidder og spekulerer over, om du gør det på den rigtige eller forkerte måde, så se disse 3 eksempler, der viser, hvornår det ikke er korrekt formuleret. Bagefter får du 8 eksempler, du med fordel kan bruge fremover.

Sådan skal du helst ikke skrive:

Vi starter kl. 9.00

Kl. 9.00-16.00

Konferencen er i tidsrummet fra kl. 9.00-16.00


Som deltager vil jeg unægtelig stå med disse tvivlsspørgsmål:

"Er det dørene, der åbner kl. 9?"

"Er det programmet og første foredrag, der starter kl. 9?"

"Hvis det er programmet, der starter kl. 9, hvad tid kan jeg så komme ind og få kaffe?"

 

8 eksempler, der altid virker

Jeg har samlet en række gode eksempler, der ikke er til at misforstå. Bare snup den som passer bedst til dit arrangement. 

Program
Kl. 8.30-16.00. Dørerne åbner kl. 8.00, hvorefter programmet starter kl. 9.00.
------
Vi åbner dørene og registreringen kl. 12, og byder på en sandwich. Programmet starter kl. 13.
-----
9.00 Vi åbner dørene og registreringen. 
10.00 Kursusstart. Du kan komme ind i kursuslokalet fra kl. 9.45.
-----
9.00 Registrering og kaffe/te, brød og frugt.
9.30 Velkommen ved direktør Sabrine Andersen
-----
Du er velkommen fra kl. 11.00, og vi har sørget for at du kan spise dig mæt i vores frokostbuffet inden programmet starter kl. 12.00.
-----
Tid: Lørdag den 14. november kl. 17.30 (dørene åbner kl. 17.00 og program starter kl. 17.30)
-----
Kurset foregår i tidsrummet 9.00-16.00. Der er morgenmad fra kl. 8.00.
-----
Der er morgenmad fra kl. 8.30-9.00, hvorefter programmet starter i konferencesalen kl. 9.10.
-----

Det geniale er, at det er to tider, du i forvejen kender, så det er bare at give  begge tider videre til dine deltagere - de blive så glade. :-)

Vel mødt til dine deltagere.

 



 

Har du lyst til mere inspiration?

Kommentarer (4)


Af Ian | Tivoli

Jeg tror, der er noget galt med linket

Jeg er tilmeldt nyhedsbrevet og kunne godt tænke mig e-bogen "11 vigtige ting..." , men når jeg klikker på linket: "Skriv dig på listen her" kommer jeg ind på en side, der hedder: "Giv dig selv en velfortjent pause, og få inspiration til dine arrangementer" ...

Af Tina Pearson | NemTilmeld

Re: Jeg tror, der er noget galt med linket

Kære Ian Det er det link som du ser på siden, er det du skal bruge. E-bogen bliver tilgængelig for alle, der er tilmeldt Kaffepausens nyhedsbrev. Modtager du det allerede, får du automatisk besked, så snart den er klar.

 

Af Annett | Annett Bengtsson

Kaffepausen

Endnu engang min kompliment til dig og din måde at vise tingene på. Er dette en blog du har ved siden af dit arbejde? KH Annett

Af Tina Pearson | NemTilmeld

Re: Kaffepausen

Kære Annett Tusinde tak for roserne. Det sætter jeg pris på. Til info, så er bloggen mit fuldtidsarbejde. Jeg må være født under en heldig stjerne for at få lov til at hjælpe så mange mennesker med deres arrangementer, så det er et fantastisk job. Der ligger mange timer bag alle tekster, billeder og rådgivningen, og der er flere nye ting på vej. F.eks. kommer der en e-bog i februar, samt forskellige guides og tjeklister. Vi er også i fuld gang med planlægningen af en stribe heldagsmøder for Kaffepausens følgere. De kommer til at foregå i hele landet og have et super skarpt fagligt indhold. Sååå tiden går hurtigt og der er rigeligt at arbejde med ;-) God dag til dig.

 

Skriv kommentar

Annuller kommentar
Vi glæder os til at læse din kommentar, som bedes holdt i en god og sober tone.
Kommentarer med henblik på salg eller promovering vil blive slettet.
Læs om vores spilleregler her.
Din email vil ikke blive offentliggjort. Felter markeret med * skal udfyldes.
Ved brug af denne formular accepterer du opbevaring og håndtering af data på denne hjemmeside.
Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.
Gem navn, firma/organisation og email i denne browser til næste gang jeg kommenterer, så jeg hurtigt og let kan følge op på andres kommentarer til mit indlæg.
Du kan efterfølgende slette de gemte webstedsdata i din browser, følg denne vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering/.
Modtag email notifikationer ved nye kommentarer til dette indlæg, så jeg hurtigt bliver orienteret om andres kommentarer. Du kan afmelde dig email notifikationen nederst i de modtagne emails.