Kaffepausen - en hyggestund, der giver dig overskud til (endnu) bedre arrangementer

Blogindlæg


Her er de (vigtigste) 24 ting, du altid skal have med i din taske, når du holder arrangementer

Dette indlæg er skrevet af Tina Pearson

På en konference kom en mand over til mig med hastige skridt. Han havde det der vilde blik i øjnene, som du måske kender fra dine børn, hvis internettet ikke virker derhjemme (det får dem altid ud af værelserne med en vis fart, ha ha).

Han fortalte, at han havde en aftale med sin chef om, at han skulle være med i et vigtigt telefonmøde i en af pauserne. Men nu var hans Samsung mobiltelefon løbet tør for strøm. Det var tydeligt, at det gav en del panik hos ham.

Jeg havde selv en Iphone (og derfor en anden oplader). Men lært af erfaring og andre situationer, hvor jeg ikke kunne hjælpe (hader det), så havde jeg også en multi USB-mobiloplader i tasken (søg på ordene, så dukker der flere versioner op, du kan købe).

Han lånte min oplader, og fik holdt sit vigtige telefonmøde.

Det blev en del sjovere at være på konferencen efterfølgende, da jeg fik det største smil, hver gang vi havde øjenkontakt resten af dagen.

 

Her er de 18 ting, du aldrig må glemme at have i din taske, når du holder arrangementer.

En stribe hjælpsomme event managere giver dig her den fulde opskrift på, hvad de har i deres tasker. Nyd deres gode humør og tag pennen frem.


(1:29 min.)


Nåede du ikke at finde kuglepennen frem, så er her listen over de 18 ting, der nævnes i videoen (i nævnte rækkefølge):

Blok

Kuglepenne

Visitkort

Telefon til kontakt, billeder og sociale medier

Computer

Gaffatape

Sikringer

Papir

Læbestift

Plaster

Hovedpinepiller

Saks

Tyggegummi

Tape

Abesnot

Program

Deodorant

Tjeklister


Og så 6 flere ting, som er fra min egen taske:

Mobiloplader: Brug gerne den der multi oplader, som jeg lånte ham deltageren. Ellers tag 2-3 opladere til Iphone med. Så er du godt på vej (hos dem med Iphones)

Batterier: Da jeg flere gange er mødt frem til en skifter/klikker/fjernbetjening" (kære barn...), der er løbet tør for batteri. Så derfor har jeg altid ekstra batterier med (just in case).

Klokke: Brug en klokke, der kan overdøve al den dejlige netværkssnak, hvis fx pausen er ovre (eller dialogen ved bordene skal stoppe), og du har brug for at få folks opmærksomhed.

Stort ur: Jeg stiller ofte et stort ur på indlægsholderens bord. Så kan de bedre holde øje med deres tid.

Tidskort: Til at vise indlægsholderne, hvor langt de har igen. Se her hvordan du laver og bruger tidskort.

Skiftetøj og -sko: Jeg tager altid en ekstra bluse med i tilfælde af, at jeg kommer til at svede eller spilder noget ned af mig. Skiftesko er et must (glemmer dem desværre engang i mellem). Efter en lang dag i "pæne" sko, er det simpelthen så befriende at tage et par behagelige flade sko på, når jeg skal rydde op og måske gå mange gange frem og tilbage til bilen for at pakke sammen.

Min elskede printer... Nå ja, og så slæber jeg altid rundt på min printer, dog ikke i tasken. Den kærlighedshistorie kan du læse om her.

 

Tjek, tjek, tjek

For at gøre det nemmere for dig at komme ud af døren med det rigtige i din taske, har jeg lavet en e-guide, der indeholder en online tjekliste. Den kan forhåbentligt hjælpe dig med at skabe et bedre overblik over, hvad du mangler at få pakket.

I samme stil har jeg også lavet et arbejdsark med en tjekliste, hvor du selv kan skrive flere ting på, hvis der er andet, du skal huske til dit arrangement. Du kan hente begge dele HER.

 

Hvad er dit bedste tip til den fuldendte event-taske?

Er der noget du savner på vores lister og som du selv har med i tasken, så del det meget gerne som en kommentar herunder. 



 

Har du lyst til mere inspiration?