Kaffepausen - en hyggestund, der giver dig overskud til (endnu) bedre arrangementer

Videointerview


De 15 bedste råd til, at dine gæster føler sig velkommen


Der er mange måder til at få dine deltagere til at føle sig velkommen, og du gør med sikkerhed allerede en masse for at kræse om dine gæster.

Er du hende, der sørger for smukke friske blomster på bordene, eller ham, der går op i, at gæsterne ved alt om parkeringsforhold, før de ankommer?

Du er måske ham, der rydder op, så der ser pænt og ordentligt ud, eller er du hende, der tager personligt imod alle i døren? 

Få en række guldkorn til at kræse om dine gæster

I videoen herunder kan du høre, hvordan andre, som arbejder med arrangementer, får deres gæster til at føle sig velkommen.

Der er virkelig en perlerække af gode ideer til os andre, som vil gøre en ekstra indsats. 

Nyd de mange tips, og tag endelig ideerne med dig til dit næste arrangement.


(1:57 min)  

Her er et af mine bedste "kræsetip"

Jeg foretrækker allerede at kræse om gæsterne, så snart de har fået foden inden for.

Vi ved jo, at førstehåndsindtryk er vigtigt og varer længe - så det er her, jeg gerne vil gøre en forskel.

Jeg tror på, at bliver en gæst godt taget imod, så er hans eller hendes humør og lyst til at bidrage til den gode stemning langt højere resten af dagen. Og jeg elsker glade gæster.

 

Giv et førstehåndsindtryk
(som dine deltagere husker resten af dagen)

Har du tænkt over, hvor mange af dine gæster eller hvor mange gange, du selv er gået direkte ind i en lang registreringskø, så snart du er ankommet til et sted?

Det er temmelig kedeligt at stå der, synes du ikke? Det er det også for dine gæster.

Derfor begyndte jeg at tage imod gæsterne med et håndtryk og et "hej og velkommen. Det er dejligt at se dig" (eller noget i den retning).

Var der flere gæster end jeg kunne overkomme, hjalp mine kolleger til.

I starten synes jeg det var vildt grænseoverskridende, men da jeg oplevede, hvor glade gæsterne blev for at blive taget personligt imod, så har jeg slet ikke kunne stoppe siden.

Det giver virkelig en god stemning i indgangen, at folk føler sig set, og de smiler så dejligt til dig resten af dagen.

 

Hvad gør du for at dine deltagere og gæster skal føle sig velkommen?

Du har måske også haft en rigtig god oplevelse som deltager til en andens arrangement. Lad os høre hvorfor du følte dig særligt godt behandlet som gæst. (Vi elsker dejlige historier)


Kommentarer


Ingen kommentarer endnu


Skriv kommentar

Annuller kommentar
Vi glæder os til at læse din kommentar, som bedes holdt i en god og sober tone.
Kommentarer med henblik på salg eller promovering vil blive slettet.
Læs om vores spilleregler her.
Din email vil ikke blive offentliggjort. Felter markeret med * skal udfyldes.
Ved brug af denne formular accepterer du opbevaring og håndtering af data på denne hjemmeside.
Læs vores cookie- og privatlivspolitik her.
Gem navn, firma/organisation og email i denne browser til næste gang jeg kommenterer, så jeg hurtigt og let kan følge op på andres kommentarer til mit indlæg.
Du kan efterfølgende slette de gemte webstedsdata i din browser, følg denne vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering/.
Modtag email notifikationer ved nye kommentarer til dette indlæg, så jeg hurtigt bliver orienteret om andres kommentarer. Du kan afmelde dig email notifikationen nederst i de modtagne emails.