Prøv GRATIS

Prøv gratis!

Afhold dit næste arrangement med NemTilmelds tilmeldingssystem og mærk hvor let det er for dig og dine deltagere.

Få din gratis brugerkonto ved tilmelding til nyhedsbrevet.

Du må gerne prøve GRATIS

Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter

Systemet er ukompliceret og lige til

Kredsen i Vester Hassing er blandt de 10 største i Danmark. Derfor er der mange børn og aktiviteter at holde styr på. Kredsen har omkring 200 medlemmer, så den administrative byrde er stor, når det gælder tilmelding til aktiviteter og betaling af kontingent.

Det fortæller Hans Schroeder, som har været kasserer siden 2006. Han har brugt systemet siden startfasen og har oplevet en positiv udvikling i løbet af den relative korte tid, som systemet har eksisteret.

Mindre bøvl og overblik over betalinger

Tidligere foregik tilmelding og betaling til kredsens aktiviteter manuelt. Ved større aktiviteter lavede kredsen girokort, som forældrene kunne betale. Dette indebar dog en del manuelt arbejde, som var en byrde for de frivillige.

- Vi bruger NemTilmeld til ture, udflugter og sommerlejre for vores forskellige aldersgrupper. Før kom børnene med pengene i en plasticpose, hvor der måske også var en seddel med information, som lederne skulle være opmærksomme på.

Lederne skulle indsamle og holde styr på pengene, hvorefter jeg fysisk kunne gå i banken med dem. Det var også en udfordring at huske den information, som ofte blev videregivet mundtligt eller på sedler, hvis vi var heldige. Det er der meget bedre styr på nu.

Kredsen bruger også NemTilmeld til opkrævning af kontingent. Noget der før blev klaret med fysiske girokort. Skiftet til elektronisk opkrævning har fungeret rigtig godt, ifølge Hans:

- Forældrene er vænnet sig til at betale for børnenes fritidsaktiviteter online, og det er nemt for dem. Så det fungerer godt, og vi har hele tiden overblik over, hvem der har betalt. Det også en fordel, at vi kan gå tilbage og se, hvem der betalt og kontakte dem året efter.

Det er også blevet meget nemmere for kredsen at indsamle de oplysninger, som de har brug for, f.eks. om forældrene vil bage kage eller om barnet har specielle behov, som lederne skal være opmærksomme på.

- Plasticposerne med kontaktsedler er væk. Det er også en stor styrke, at forældrene har indtastet al vigtig information for forhånd, så dette ikke bliver glemt eller forsvinder.

Kredsen bruger også NemTilmeld til at kontakte forældrene med vigtig information.

- En sidegevinst ved NemTilmeld er, at vi hurtigt kan kontakte forældrene. Vi kan f.eks. sende en besked om, at der ligger billeder fra lejren på hjemmesiden eller en servicemeddelelse, f.eks. at bussen er forsinket på vej hjem samt forventet ankomst. Det er forældrene rigtig glade for.

Tiden bliver brugt på børnene i stedet

Hans mener, at den største fordel ved NemTilmeld er den tid, kredsen sparer på administration.

- Vi sparer tid, som vi kan bruge på at skabe de bedst mulige oplevelser og tilbud til børnene. Bestyrelse og ledere er glade for NemTilmeld. Men forældrene er også rigtig glade for det, fordi de slipper for poserne med kontanter og kontaktsedler.

Det betyder meget, at kredsen kan bruge NemTilmeld gratis. Hans finder det prisværdigt, at NemTilmeld støtter foreningslivet ved at tilbyde gratis brug af deres tilmeldingssystem.

- Det er altafgørende, da vi har et meget begrænset budget. Det er en fantastisk indgangsvinkel. Det er med til at gøre administrationen nemmere og billigere for foreningerne. Det er meget positivt.

Hans er generelt tilfreds med supporten hos NemTilmeld. Han har dog ikke haft så meget behov for hjælp, men qua sin IT-baggrund kommer han ofte med forbedringsforslag.

- Mine forslag og ønsker bliver hørt. De er lynende hurtige til at svare. Det er dejligt, da vi bruger vores fritid på aktiviteterne. Jeg savner dog nogle gange lidt mere information omkring nye funktioner.

NemTilmeld kan skabe værdi for alle – både foreninger og firmaer, ifølge Hans.

- Dybest set tror jeg ikke der er grænser for, hvem der kan bruge NemTilmeld. Vi bruger det som forening, men erhvervsmæssigt vil det også give mening, f.eks. ved kundearrangementer, intern uddannelse eller sociale arrangementer.

Birthe Vestergaard

Bureaumedarbejder

Skiveegnens Erhvervs- og Turistcenter